Manchester United- Den röda Maskinen tycks aldrig stanna!

Nu är det dags för ''laget'' igen, då jag skriver om ett lag varannan vecka ungefär... 
Sen Premier League startade 1992 har Manchester United vunnit 10 gånger! och dem är nära en elfte gång. Förra året vann dem även Champions League och dem är en av världens rikaste klubbar. Men varför? Varför är dem så bra? Det finns fruktansvärt många svar på den frågan. Jag kommer inte ta upp ett svar. För jag har inget. Däremot komme rjag ta upp några anledningar till varför dem är så bra. 1. Laget. Dem har på pappret världens andra bästa trupp. Världens bästa försvar. Världens bästa mittfältare blandat med dem levande och rutinerade legenderna Ryan Giggs Och Paul Scholes. Vad sägs om spelare som: Edwin Van Der sar, Gary Neville, Patrice Evra, Owen Hargreaves, Rio Ferdinand, Cristiano Ronaldo, Anderson, Dimitar Berbatov, Wayne Rooney, Ryan GIggs, Nemanja Vidic,  Michael Carrick, Nani, Paul Scholes, Carlos Tevez, John Oshea och Frederico Macheda! Laget är nog den största anledningen!  2.Tränaren. Sir Alex Ferguson är en riktig legend! Han har tränat United sen 1986 och har vunnit allt som går att vinna! 3. Moralen. Perfekt mix av unga och rutinerade spelare skapar en perfekt moral! 4. Fansen! Old Trafford tar 76000 åskådare och är alltid fullt! 5.Organisationen. United är en av världens mest väldisciplinerade klubbar.

Listan på anledningar kan göras lång. Men det där var min. Ska dra skriver kanske ikväll!

Ligan 2008.


Champions League 2008.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0